Wednesday, November 27, 2019

Home Health Aide Competency Testing Essays

Home Health Aide Competency Testing Essays Home Health Aide Competency Testing Essay Home Health Aide Competency Testing Essay 17   1  W   Su   er  or  St   ee   73   . S   pe  io   tr   et   1   31  W. up   ri   r  S  re   t   Du  ut   ,  M   55   06   ul   th   N   58   6   D   lu  h,  MN   5   80   Ph   ne  21    ­7   1 ­Ã‚   73   Fa   21    ­7   3 ­Ã‚   49   ho   e  2   8 ­Ã‚   21  47   2  F   x 18  73    ­0   99   P   on   18  72    ­4   32   ax  2   8 ­Ã‚   33  04   9 Procedure: Home  Health  Aide  Competency  Testing ____________________________________________________________ ___________   Purpose:   To  ensure  that  all  employed  Home  Health  Aides  (HHA)  meet  minimum   standards  in  their  ability  to  perform  client  care  in  accordance  with  state  and   federal  guidelines. Registered  Nurses  with  two  (2)  years  of  experience,  one  (1)  year  of  which   is  in  home  care. Applies  To: Related  Procedures:   None   Equipment/Supplies:      Transfer  belt      Bed/equivalent      Wheelchair/equivalent      Thermometer      Stethoscope      BP  cuff      Personal  hygiene  supplies/equivalent      Bedpan/urinal      NLN  Home  Health  Aide  Skills  Assessment  Test      Home  Health  Aide  Competency  Evaluation  Record/Forms Process:   1. 2. 3. 4. Introduce  yourself  and  explain  the  purpose  of  competency  testing,  state  and  federal  laws   affecting  home  care,  and  the  forms  to  be  utilized. Have  participants  complete  Skills  Assessment  Test  (form  to  be  completed in  one  (1)  hour). After  completion  of  written  test,  test  scores  are  evaluated  and  pass/fail  determination  made   according  to  agency  guidelines. Review  agency  policies  which  include  but  not  limited  to:   a. b. Home  Care  Bill  of  Rights   Grievance  procedure  and  customer  feedback 17   1  W   Su   er  or  St   ee   73   . S   pe  io   tr   et   1   31  W. up   ri   r  S  re   t   Du  ut   ,  M   55   06   ul   th   N   58   6   D   lu  h,  MN   5   80   Ph   ne  21    ­7   1 ­Ã‚   73   Fa   21    ­7   3 ­Ã‚   49   ho   e  2   8 ­Ã‚   21  47   2  F   x 18  73    ­0   99   P   on   18  72    ­4   32   ax  2   8 ­Ã‚   33  04   9 . d. e . f. g. Emergency  policies  of  the  agency  ­ how  to  access  emergency  information  and  use   services   DNR/DNI  policies/advance  directives   Reporting  maltreatment  of  vulnerable  adults  or  minors   Inservice  requirements  (agency  and  employee  responsibilities)   Agency  policies  on  observations,  reporting  and  documentation. (Have  the   Participants  give  direct  examples  of  when  they  would  call  supervising  nurse,  and   appropriate  charting  examples)   Basic  infection  control  procedures. Have  the  participants  demonstrate  proper   hand  washing  technique,  explain  the  universal  precautions,  and  how  to  maintain   clean,  safe  environment. Confidentiality  principles   Medication  administration,  per  agency  policy   Individual  agency  competencies. h. i. j. k. 5. 6. During  the  participant’s  performance  of  all  skills,  assess  hand  washing  techniques,  body   mechanic  practices,  respect  for  the  client’s  privacy,  and  safety  awareness/intervention. Do  direct  observation  of  the  participant’s  techniques  in  performing  the  following  skills  in  a   laboratory  setting  or  in  the  client’s  home:   a. Reading  and  recording  temperature  (using  a  mercury  thermometer)   1. Wash  hands   2. Read  mercury  level  and  if  97. 6,  shake  thermometer  until  mercury  reads 96. 0  degrees  F   3. Place  thermometer  under  tongue  in  posterior  sublingual  pocket   4. Have  the  client  hold  the  thermometer  with  lips  closed   5. Maintain  thermometer  position  for  two  to  three  minutes  (five  minutes   6. for  axillary)   7. Remove  thermometer  and  read  at  eye  level   8. Wash  thermometer  in  tepid  soapy  water  or  use  antiseptic  solution   9. Record  temperature  on  flow  sheet   10. Report  abnormal  findings. Assess  participant’s  knowledge  of  normal  range,  how  and  where  to  document   findings,  and  how  long  to  leave  thermometer  in  place. b. Taking  a  radial  pulse:   1. Wash  hands 17   1  W   Su   er  or  St   ee   73   . S   pe  io   tr   et   1   31  W. up   ri   r  S  re   t   Du  ut   ,  M   55   06   ul   th   N   58   6   D   lu  h,  MN   5   80   Ph   ne  21    ­7   1 ­Ã‚   73   Fa   21    ­7   3 ­Ã‚   49   ho   e  2   8 ­Ã‚   21  47   2  F   x 18  73    ­0   99   P   on   18  72    ­4   32   ax  2   8 ­Ã‚   33  04   9 2. Place  tips  of  first  two  or  three  middle  fingers  over  groove  along  radial  side   of  inner  wrist   3. Lightly  compress  against  radius  and  then  relax  pressure  so  pulse  easily   palpable   4. When  pulse  felt  regularly,  use  watch  with  second  hand  to  count  rate  for  15   seconds  and  multiply  times  four   5. If  pulse  irregular,  count  for  a  full  minute   6. Document  findings   Assess  participant’s  knowledge  of  normal  values,  when  and  what  to  report  and   how  long  to  count. c. Checking  respiratory  rate:   1. Wash  hands   2. Position  the  client  for  comfort  with  visibility  of  the  client’s  chest  or  place   hand  on  upper  abdomen  or  lower  chest   3. Count  respiration’s  for  30  seconds  and  multiply  times  two   4. If  irregular,  slow  or  fast,  count  for  a  full  minute   5. Document  findings   Assess  the  participant’s  knowledge  of  normal  range  and  when  and  what  to  report. d. Bathing  a  client  in  bed:   1. Gather  equipment  and  wash  hands   2. Remove  clothing  and  cover  the  client  with  a  blanket  or  towel  for  privacy   3. Fill  basin  with  water  and  check  temperature  using  inner  wrist  (warm  not  hot)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.